Et nyhedsbrev med et P.S. eller postscript kan måske godt virke en lille smule fjollet i den digitale verden. Med alle vores tekstredigeringsprogrammer der tillader os at slette, flytte og fortryde tekst, kan man jo bare tilføje eventuelle glemte informationer inden man sender nyhedsbrevet ud, ikke? I teorien jo, men måske du alligevel skulle overveje at implementere et P.S. i dit nyhedsbrev. Her er hvorfor.
Du skal motivere og pointere Næstefter emnelinjen og overskriften er postscriptet muligvis den vigtigste del af dit nyhedsbrev. Mange læsere har det nemlig med at skimme overskriften og i stedet scrolle ned i bunden af mailen for at læse P.S.'en med det samme. Det handler derfor om at få det optimale ud af den. Du kan for eksempel med en sætning eller to opsummere eller henlede til pointer i nyhedsbrevet. Måske kan du benytte dig af muligheden for at pointere vigtigheden af nyhedsbrevet. Eller endnu bedre: Du kan bruge pladsen til at henvise til dit call to action. Her kan du understrege, hvor vigtigt det er, at de køber dit produkt med det samme. Det kan jo være, at tilbuddet kun gælder i en begrænset periode, ikke? Du skal simpelthen bruge P.S.'en aktivt til at motivere læseren til enten læsning eller handling.