ABA Digital Marketing Practitioner
  • Forside
  • Kommende datoer
  • Tips om digital marketing
    • Zero Moment of Truth: Hvad digital marketing kan gøre for DIG
    • Du skal bringe værdi
    • Digital Marketing for viderekomne: Emotional storytelling
    • Derfor er SEO din bedste ven
    • Call to Action: Hvad vil dit nyhedsbrev?
    • Er du online de rigtige steder?
    • Har du opdateret din Facebook i dag?
    • Kampen om kundens opmærksomhed
    • Nyhedsbrevets hemmelige våben: Emnelinjen
    • Pift dit nyhedsbrev op med dette simple trick
  • Spørgsmål?
  • Forside
  • Kommende datoer
  • Tips om digital marketing
    • Zero Moment of Truth: Hvad digital marketing kan gøre for DIG
    • Du skal bringe værdi
    • Digital Marketing for viderekomne: Emotional storytelling
    • Derfor er SEO din bedste ven
    • Call to Action: Hvad vil dit nyhedsbrev?
    • Er du online de rigtige steder?
    • Har du opdateret din Facebook i dag?
    • Kampen om kundens opmærksomhed
    • Nyhedsbrevets hemmelige våben: Emnelinjen
    • Pift dit nyhedsbrev op med dette simple trick
  • Spørgsmål?

Tips og tricks fra kurset "Digital marketing Practitioner"

Digital Marketing for viderekomne: Emotional storytelling

Tips og tricks fra kurset ABA Digital Marketing Practitioner.
Er du klar til en lille test? Okay, sæt dig godt tilbage i stolen. Tag en dyb indånding. Tøm dit hoved for unødvendigt støj. Når jeg siger et ord, skal du sige den første følelse, der falder dig ind. Klar?

Disney.

Giv dit brand en følelse
Blev du også kastet ind i malmstrøm af barndomsminder, farverige eventyrverdener og catchy børnesange? De fleste mennesker har set indtil flere Disneyfilm i deres barndom, og er måske nu gået i gang med at se dem med deres børn. På den måde appellerer Disney ikke kun til barndomsminder, men også til familielivet generelt. En af Disneys største marketingssucceser er måden de får deres brand og en særlig følelse til at smelte sammen. Det er altså en meget effektiv marketingstrategi. Men den er imidlertid også en af de sværeste. Det handler om at bedrive det der kaldes "emotional storytelling". Her skal du gøre brug af den gode historie fremfor dit produkt. Stræb efter at vise, hvad dit produkt har gjort for andre. Appeller til følelser og stemninger, og forsøg gerne at vække en helt særlig følelse hos modtageren. Det er ikke noget nyt trick. Slikproducenten August Stork var allerede i 80'erne og 90'erne godt i gang med at brande en helt særlig type Bolsjer på netop denne måde: ​​​​​
Den gode historie vinder hver gang
Kan du huske reklamen? Her ser vi en ældre herre, der helt nostalgisk mindes de bolsjer hans bedstefar gav ham som barn. Det er især følelsen af at nyde noget sødt med en "meget speciel person", der har sat sig fast hos ham. Bagefter ser vi ham dele en pose Werthers med sit eget barnebarn, og fortælle, at han også den dag i dag nyder bolsjerne med en meget speciel person. Werthers Original får her fortalt en positiv historie om mødet mellem generationer. En følelse af familiesammenhold, nostalgi og varme hyggestunder spreder sig til seeren. På den måde får Werthers skabt en sammensmeltning mellem deres bolsjer og hygge. Næste gang seeren skal samle hele familien omkring kaffebordet, kommer der helt sikkert Werthers Original på bordet! Så tænk dig godt om. Hvilken følelse skal dit ​brand associeres med?
Klik her og læs mere om kurset!
Vil du gerne blive endnu klogere på digital marketing? Klik på knappen til venstre og læs mere om kursusdatoer, priser og tilmelding.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.